dissabte, 23 de juliol del 2011

Camping-Pla de Busa

Feia temps que volia anar al Pla de Busa des del camping. Així que el dimarts, de vacances, em vaig animar desprès de dinar. A las 16:15 sortia en direcció a Casserres. Calor però no excessiva. Carretera fins L'Espunyola on agafo trencall direcció el Capolat. Tot asfalt fins passada l'ermita de S. Sadurni. Baixada fins la Vall d'Ora. Fresca. Pista entre singles fins l'ermita de Graudescales i pujadas i baixades molt pedregoses fins la carretera de Berga-S. Llorenç de Morunys. Al moli, agafo pista a la esquerra en continua pujada però fàcil. Passat Vilamala, a uns 4-5 km la pista es torna molt i molt dura. Una paret, moltes pedres i molt desnivell. Peu a terra en alguns trams. La fageda ja que no entri el poc sol que hi ha, i el camí dona por. El rellotge avança i només queden 2.5 hores de llum aprox.
Corono el Pla de Busa i no em desvio per veure la presó, no hi ha temps. Fotos.

El MALAIT progrés fa que algun polític comissionista, hagi asfaltat uns 2 km del pla. La Baixada fins la Vall d'Ora està arreglada però, per ara, continua amb sorra. Baixada a tot trap, però de tant en tant toco el fre (faig sol, és tard i no vull problemes).

La pujada fins l'asfalt es fa dura, però el sol comença a amagar-se i vull arribar aviat a Casserres.
Un cop a Casserres ja quasi és de nit, però es veu el camí i ja es de terra.

Total 78km i unes vistes espectaculars amb el petit neguit no arribar de nit.